Pekárna ADÉLKA a.s.
Pekárna ADÉLKA a.s.
Pekárna ADÉLKA a.s.
Pekárna ADÉLKA a.s.
Pekárna ADÉLKA a.s.
Pekárna ADÉLKA a.s.
Pekárna ADÉLKA a.s.
Pekárna ADÉLKA a.s.
  • Mlýn ADÉLKA a.s.
  • Pekárna ADÉLKA a.s.
  • Cukrárna ADÉLKA a.s.
  • Lahůdky ADÉLKA a.s.
  • Hotovky ADÉLKA a.s.
  • Mlýn ADÉLKA a.s.
  • Pekárna ADÉLKA a.s.
  • Cukrárna ADÉLKA a.s.
24. 06. 2013

Rozhovor s Romanem Teislerem

Dělat dobrý chleba je poctivé řemeslo, říká ředitel Adélky Roman Teisler

Poctivé řemeslo, které je děláno s chutí, má vždy dobrý výsledek. To v Adélce všichni vědí. Ale aby všechno klapalo, někdo se o to musí postarat. Roman Teisler je ředitelem Adélky už 6 let. Péče o Adélku není jenom jeho prací, ale také koníčkem a především zodpovědností. Za zaměstnance, dodavatele a zákazníky. Bez nich by Adélka neměla proč a pro koho fungovat. Chcete-li Romana Teislera a Adélku poznat více, přečtěte si tento rozhovor.

 

Dnes už je málo českého. Adélka je však ryze česká. Je těžké obstát v dnešním globalizovaném světě?

Je to těžké. V Adélce se snažíme všude, kde to jde spolupracovat s českými výrobci a českými producenty. Jsou však oblasti, kde čeští výrobci chybí, proto jsme se museli obrátit na německé a italské firmy. Jde především o technologie. Smutno mi je, když jdu do skladu a vidím pytle s nápisem salz místo sůl. Z trhu mizí české zpracovatelské firmy a je to škoda. Proč mizí a jaké mají nerovné podmínky se zahraničními konkurenty, tím by se měly naše úřady zabývat. Co nejrychleji, dřív než bude pozdě.

 

U zrodu Adélky stál váš otec Ladislav Teisler. Podařilo se mu z prvních výrobků v garáži vybudovat pekárnu, která zásobuje pečivem celé široké okolí. Jak vnímáte tento rodinný závazek?

Do pekárny chodím od svých osmi let, je to můj život. Jsem zdravě hrdý na to, že děláme chléb a rohlíky a mám radost, stejně jako všichni v Adélce, že to lidem chutná. Je to samozřejmě ohromný závazek, protože to vše stálo velké úsilí a byla to velká dřina pro otce, jeho společníky a celou naši rodinu.

 

Čím je pro vás Adélka?  Je to práce, odpovědnost, koníček nebo povinnost?

Je to vlastně všechno dohromady. Mám zodpovědnost za to, co můj otec a všichni vybudovali, o vše se starat, nepokazit to a zvelebovat. A je to také zodpovědnost vůči budoucím generacím, předat firmu dál ve vynikající kondici Mám také zodpovědnost za našich tři sta zaměstnanců, ale i za dodavatele, kteří jsou na nás závislí. Na Adélku je napojeno hodně lidí. A snažím se, aby to byl nejen můj koníček, ale i lidí, kteří u nás pracují. Jedině když lidi baví práce, může vzniknout něco dobrého. A to vše je pro mě Adélka.

 

V Adélce pracují desítky zaměstnanců, mnozí tady s Adélou spojili značnou část svého života. Čeho si na nich vážíte?

V Adélce pracují generace lidí – rodiče, jejich děti, často i vnoučata, která k nám chodí na brigády. Nejsou to anonymní zaměstnanci, známe jejich rodiny, osudy. Troufám si říct, že jsme často tak trochu jedna velká rodina. Adélku tvoří lidé a ti jí vytvářejí dobré jméno. Vážím si jejich dobré práce, poctivosti a přístupu.

 

Jsou podle vás čeští spotřebitelé opravdu jen orientovaní na cenu? Zajímají se o to, co si kupují, co jí a hlavně, kdo je výrobcem?

Nemyslím si, že jsou zákazníci orientovaní jenom na cenu. Naši zákazníci, kteří mají rádi produkty Adélky, se zajímají o kvalitu a o složení o čerstvost Proto k nám také chodí, protože náš personál jim vše vysvětlí, rád zodpoví otázky, a zákazníci hlavně koupí dobré a kvalitní pečivo.

 

Máte zodpovědnost za provoz desítek středisek, fungování, prosperitu Adélky, kvalitu výrobků a udáváte směr. Co je na práci ředitele nejtěžšího?

Řekl bych to jednou větou: Nejtěžší je sladit celý orchestr tak, aby krásně hrál. Díky skvělým kolegům z vedení se toto daří naplňovat.

 

Co je pro vás v životě důležité?

Čím je člověk starší, tak se mu hodnoty proměňují. Důležité je zdraví a pohoda. Všechno ostatní se dá vyřešit. A moc důležití jsou rodina a dobří přátelé.

 

Nad čím přemýšlíte, když jdete večer spát?

Co jsem řekl špatně, jestli jsem něco neřekl moc natvrdo a upřímně a jestli jsem neublížil. Když mám pocit, že ano, dlouho nemohu usnout. Jak se říká, ani párem volů nejde špatné slovo vrátit zpět.

 

Jaký je současný trend v české pekařině? A proměnili se za posledních deset, dvacet let zákazníci?

Těch trendů je několik. Pro některé zákazníky je důležitá jen a jen cena. Ti neřeší, co kupují a co jedí, snědli by i piliny. Takové zákazníky vůbec neoslovujeme, těm totiž nemůžeme posloužit. Stejně jako těm, kteří vyhledávají výrobky naoko čerstvé, s takovým tím marketingovým pozlátkem. Málokoho ale zajímá, že za tím vším je většinou neznámý původ, že zmrzlý polotovar může být uskladněn klidně i dva roky…

Náš zákazník je ten, který chce a požaduje opravdu čerstvý výrobek z českých prověřených surovin, žádné polské imitace a chemie. V tomhle nám naši zákazníci stoprocentně důvěřují. Pro nás je tahle jejich důvěra velkým závazkem, každou hodinu, každý den.

 

Kdybyste měl týden jenom pro sebe, jak byste ho strávil?

Podle ročního období, ale nejlépe je mi v přírodě na rybách, když se ráno příroda probouzí. Kdo to zná, ví, o čem mluvím.